››  
yazdi-neveshteh

آیت الله یزدی،‌ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

♦  حوزه و اخبار مهم

خبر درگذشت آیت الله موسوی لاری و پیام‌های تسلیت صادره در این زمینه از مهم‌ترین اخبار روز گذشته حوزه‌ها بود.

مقام معظم رهبری طی پیامی با نکوداشت ارتحال این عالم ربانی گفتند: این جانب درگذشت این عالم با اخلاص را به مردم شریف لارستان و استان فارس و به همه ارادتمندان و شاگردان و بهره‌مندان از کتاب‌های او و به‌ویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان معزّز ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات را برای ایشان از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

آیات عظام صافی گلپایگانی و نوری همدانی هم طی پیام‌هایی رحلت ایشان را به بیت ایشان و عموم مردم فارس و رهبر انقلاب تسلیت گفته‌اند.

رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور هم طی پیام‌های جداگانه رحلت این عالم گران‌قدر را تسلیت گفتند.

تعطیلی حوزه‌های علمیه و برگزاری مراسم اعتراض به کشتارهای شیعیان پاکستان در حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم از دیگر اخبار مهم شنبه بود.

مدیر حوزه‌های علمیه در یکی از مراسم که با حضور پرشور طلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد خطاب به علمای تکفیری گفت: به علمایی که در مسیر و خط دشمنان اسلام و مسلمانان قرار گرفته‌اند و فتاوای بر ضد شیعه صادر می‌کنند، اعلام می‌کنم به وحدت و آیین پیامبر (ص) برگردند. شیعه عاجز از مقابله به مثل نیست، اما نمی‌خواهد در میدان دشمن قرار بگیرد. تجمع و اعتراض امروز ما در مقابل اهل سنت نیست، بلکه در مقابل کسانی است که به شیعه و سنی رحم نمی‌کنند.

امروز همچنین رهبر شیعیان پاکستان با صدور اطلاعیه‌ای از اقدام به موقع مراجع و علما و تجمع طلاب حوزه علمیه قم قدردانی کرد.

پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس جمهور در زمینه پیام تسلیت مرگ هوگو چاوز از دیگر اخبار مهم و حساس دیروز بود. جامعه مدرسین طی پیامی که توسط آیت الله یزدی رسانه‌ای شد اعلام کرد:

نصیحت مشفقانه وبرادرانه به شما این است که اطلاعات دینی شما کم است و اطلاعات شما اطلاعات عمومی می‌باشد، تحصیلاتی دینی هم که ندارید، باید به نظرات ولی‌امر مسلمین توجه کنید، وقتی از حوزه و مراجع فاصله بگیرید، این اتفاق می‌افتد!

سخنان آیت الله حائری درباره رئیس جمهور آینده کشور هم جالب توجه و تأمل‌برانگیز بود. آیت الله حائری شیرازی، عاقل بودن، باسواد و باتقوا بودن را سه شرط رئیس جمهور آینده می‌داند اما معتقد است که در این میان، عاقل بودن بر سایر ویژگی‌ها رجحان دارد.

حوزه و دیگر اخبار
ابقای حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی به مدت دو سال دیگر به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، تجلیل از نشریات حوزوی موفق در گردهمایی مدیران مسئول و سردبیران نشریات حوزوی و برگزاری همایش دُرّ مکنون با موضوع نکوداشت علمی آیت‌الله خوشوقت از دیگر اخبار امروز و دیروز حوزه‌های علمیه بود.

حوزه و اخبار نشر
کارشناس انتشارات مؤسسه بوستان کتاب از چاپ کتاب «شیعه» شامل مجموعه مذاکرات علامه طباطبایی با پروفسور هانری کربن به همت این مؤسسه خبر داد.

«کتاب رسانه ملی و مفاهیم ماورائی؛ آسیب‌ها و بایسته‌ها» بر اساس دیدگاه‌های آیت الله العظمی جوادی آملی توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.

نخستین جلد از مجموعه سه جلدی «مقالات استراتژیک توسعه فرهنگ دینی» با تلاش پژوهشکده باقرالعلوم (ع) منتشر شد.

كتاب «احكام مصور عزاداری»، اولين رساله جامع و مصور در زمينه عزاداری، به همت مؤسسه اطلس تاريخ شيعه توليد و منتشر شد.

لوح فشرده مجموعه آثار مرحوم آيت‌الله العظمی سيدمحمد كاظم طباطبايی يزدی (ره) صاحب عروه تولید و هم‌زمان با برگزاری كنگره این عالم فقید در قم، رونمايی خواهد شد.

سه‌شنبه با بخش دیگری از مجله خبری تقریر در کنار شما خواهیم بود…

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.