››  
fatemah-neveshteh

♦ حوزه و اخبار بزرگان
دیدار رهبر معظم انقلاب با دست‌اندرکاران سفرها و خدمات نوروزی کشور در صدر اخبار روز گذشته قرار داشت.

رهبر معظم انقلاب در این دیدار ضمن ابراز گلایه از آمار بالای تصادفات جاده‌ای به ویژه در تعطیلات آغازین سال تصریح کردند: همه دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند تا سوانح و حوادث سفرهای نوروزی به حداقل ممکن برسد.

آیت الله وحید خراسانی هم در دیدار خادمین فاطمیه با اشاره به اهمیت ایام فاطمیه و جایگاه حضرت زهرا (س) گفت: مملکت باید روز سوم جمادی الثانی غیر از هر سال بشود. این قضیه انقلابی ایجاد کرده و باید بکند. چرا؟ چون قوام مذهب شیعه به دو کلمه است: یکی تولی، یکی تبری. آنچه زنده می‌کند هر دو را روز شهادت صدیقۀ کبری است.

آیت الله مظاهری هم در درس اخلاق خود با اشاره به اهمیت ایام فاطمیه گفت: الحمدلله مردم ما فهمیده هستند و من بگویم يا نگویم در شهادت‌حضرت زهرا (س) عید و جشن آنها موقوف است. چند سال قبل نيز که ايام نوروز مصادف با دهۀ اوّل محرم بود، خود مردم حتی افرادی که از آنها توقّعی نمی‌رفت، علاوه بر رعایت حرمت ماه محرّم، در تاسوعا و عاشورا عزاداری کردند.  امسال هم در شهادت حضرت زهرا (س) چنین خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی هم در دیدار جمعی از طلاب توفیق رسیدن به کمال را در گرو رعایت ادب دانست و گفت: نظر اسلام این است که هر کس علم را بیاموزد، آن را به کار بندد و به دیگران هم بیاموزد سعادتمند خواهد شد.

امروز همچنین آیت الله علوی بروجردی در جمع افسران نیروی انتظامی با اشاره به رسالت خطیر مسئولین در حفظ نظام اسلامی، گفت: حرمت جمهوری اسلامی ریشه در حرمت صاحبان دین و مکتب دارد و پیروی مردم از حضرت امام خمینی (ره) بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از دوران رسول اكرم (ص) به دلیل اعتبار مرجعيت و روحانيت بود.

♦ حوزه و دیگر اخبار
دیدار دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با مراجع قم و دیدار دکتر ولایتی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری سال ۹۲ با مراجع قم از دیگر سرخط‌های خبری مهم روزهای گذشته حوزه بود.

بیانیه حوزه علمیه خراسان در آستانه سفر رهبر انقلاب به مشهد یکی دیگر از اخبار امروز بود. شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان در اطلاعیه‌ای حضور مقام عظمای و لایت در پایتخت معنوی ایران را وصف‌ناشدنی عنوان کرد.

تمدید مهلت پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از ۱۴ تا ۲۴ فروردین نیز از دیگر اخبار قابل توجه حوزه در دو روز گذشته بود.

♦ همایش‌ها، نشست‌ها و دوره‌های آموزشی حوزوی
اولين هم‌انديشی «توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه ايرانی» با حضور برخی از اقتصاددانان، حقوقدانان و اساتيد حوزه و دانشگاه، در مركز تحقيقات اسلامی مجلس، در قم برگزار شد.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری «سومین دوره تکمیلی تربیت مربی فیض نور» ویژه حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.