››  
Rahbari-khorasan

چنانکه پیش‌بینی می‌شد فضای خبری ساعت‌های گذشته حواشی سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی تمرکز داشت.

سفر هشت روزهٔ مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در حالی امروز صبح آغاز شد که مردم این استان روزها چشم‌انتظار قدوم رهبرشان بودند.

رهبر انقلاب در اولین دیدار با مردم بجنورد در ورزشگاه تختی این شهر،  با ارائه تحلیل جامعی از حرکت صعودی ملت ایران به سمت قله پیشرفت همه‌جانبه مادی و معنوی مسیر طی شده انقلاب اسلامی و مسیر پیش روی کشور را تبیین کرده و بیانات مهمی در زمینه تحریم‌ها، برخی بی‌تدبیری‌ها در کشور، کنترل جمعیت، ارتباط با کشورهای اروپایی، همبستگی مسئولان نظام و … ایراد فرمودند.

 

تقدیر آیت الله مکارم شیرازی از مجلس به جهت توقف مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و توصیه ایشان به دولتمردان مبنی بر همدلی و مشورت بیشتر در جهت مصالح مردم و کشور خبر مهم دیگر امروز بود.

بیانات آیت الله نوری همدانی در تجلیل از مقام آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری و نیز سخنان آیت الله وحید خراسانی در انتقاد از کسانی که برای دلخوشی غربی‌ها حدود الهی را تعطیل می‌کنند دیگر سخنان مراجع و بزرگان حوزه بود.


برگزار شدن تجمع باشکوه فداییان پیامبر اکرم (ص) در قم و  دیدار تعدادی از ائمه جماعات مساجد چین از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم عناوین خبری دیگر روز گذشته را تشکیل می‌داد.

 

نشست علمی چرا دین، چرا اسلام و چرا تشیع در مرکز تخصصی مهدویت،  دوره روش‌شناسی علم کلام به همت انجمن کلام اسلامی حوزه و جشنواره شعر دفاع از پیامبر اکرم در نجف اشرف از نشست‌ها و جلساتی بود که در روز گذشته برگزار شد.

 

بازار نشر اما روز پررونقی را گذراند.

انتخاب کتاب «پيامدها و سياست‌ها و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی بر مشاركت سياسی، تحزب و ثبات سياسی» در بيست‌ويكمين دوره كتاب فصل جمهوری اسلامی به عنوان اثر شايسته تقدير از اخبار خوب این روز بود. این کتاب به همت انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.

انتشار سه کتاب با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دانشگاه امام صادق و کتاب رهایی از تکبر پنهان اثر حجت الاسلام پناهیان عناوین مهم بازار نشر روز گذشته را تشکیل می‌دهند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.