››  
gheraati-001

آغاز هفته کاری حوزه‌ها با روزی نسبتا کم‌خبر و آرام کلید خورد.

سفر آیت الله نوری همدانی به بوشهر یکی از اخبار مهم این روزها بود. این سفر در ادامه سفرهای استانی این مرجع تقلید در چند ماه گذشته انجام شد.

آیت الله نوری همدانی در جمع علما و روحانیان بوشهر با تبیین مهم‌ترین مأموریت‌های آنان در عرصه‌های مختلف به ویژه دفاع از انقلاب اسلامی، گفت: روحانیت باید همان‌گونه که در ابتدای انقلاب پشت‌ سر امام بودند، امروز نیز پشتیبان ولایت فقیه باشند.

♦ سخنان دیگر مراجع و بزرگان حوزه
در آستانه برگزاری همایش «تحریرالوسیله، شروح و تعلیقات»، مسئولان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی دفتر قم و دست‌اندرکاران همایش با آیت الله العظمی مظاهری دیدار کردند.

آیت‌ الله مظاهری در این دیدار با اظهار تأسف از کوتاهی حوزه و روحانیت نسبت به امام بیان داشت: روحانیت راجع به حضرت امام کوتاه آمدند، مخصوصاً شاگرد‌های ایشان که یکی از آنها خودم می‌باشم. ما باید بیش از این‌ها به حضرت امام بها داده باشیم.

آیت الله سبحانی هم در دیدار با دست‌اندرکاران این همایش ضمن یادآوری اهمیت کتاب تحریر الوسیله تأکید کرد: تحریرالوسیله باید به صورت روشن، زیبا و امروزی چاپ شود.

آیت‌ الله علوی گرگانی نیز امروز در دیدار با اعضای جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن اگر انسان دارای دو صفت ایمان به خدا و عمل به دستورات الهی باشد رضایت الهی را برای خود تضمین می‌کند و می‌تواند برای جامعه و خودش مفید باشد.

ایشان افزود: درد جامعه امروز ما این است که روح معنوی لازم یعنی تقوا و ایمان به طور کامل در میان افراد وجود ندارد.

آیت‌الله محمد مؤمن هم در دیدار بسیجیان پایگاه شهدا ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت بسیجیان در زمینه‌های متنوع از جمله مقابله در برابر تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی اظهار کرد: معنی بسیج خدمت به خلق خدا و جهاد در برابر نقشه‌های پلید دشمن در تمام زمان‌هاست.

حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز در اولین همایش متولیان امور نماز وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطالعه دروس حوزوی را برای تبلیغ و اثرگذاری در مردم ناکافی دانست و گفت: روحانیان باید علاوه بر دروس حوزه علمیه یک دوره مطالعه اجباری در زمینه تبلیغ و ارتباط‌گیری داشته باشند.

و بالاخره اینکه آیت الله حسینی بوشهری در مراسم افتتاح دوره بصیرت سیاسی روحانیون عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی در قم، با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) در خصوص اهمیت تبلیغ کلام اهل بیت (ع) از طریق تعلیم و تعلم، اظهارکرد: روحانیت همواره نقش کلیدی و راهبردی در تحولات دنیای اسلام داشته است و هر جا روحانیت پرچمدار حرکتی شد، موفقیت و دوام آن تضمین گشت و هرجا که روحانیت کنار زده شد و میدان کار به آنان داده نشد، این حرکت‌ها به شورش‌های کور مبدل گردید.

♦ حوزه و دیگر اخبار
دیدار «مارتین کوپلر» نماینده ویژه سازمان ملل در عراق با آیت الله سیستانی، معرفی بانوان موفق در حوزه تبلیغ از سوی معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌‌های علمیه خواهران و پذیرش دانشجوی دکترا در دانشگاه معارف اسلامی از دیگر سرخط‌های خبری مهم امروز حوزه‌های علمیه بود.

♦ حوزه و اخبار نشر
لوح فشرده کتابخانه تخصصی امام رضا (ع) از سوی مرکز نور و مشارکت دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) تولید شد.

بیست و ششمین شماره از مجله علمی ــــ ترویجی مباحث بانوان شیعه در حوزه جنسیت، فرهنگ و دین منتشر شد.

تا دوشنبه و مجموعه خبری دیگری از تقریر…

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.