››  
exam-neveshteh

سخنان مراجع و بزرگان حوزه
غرس نهال توسط رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز درختکاری و بیانات ایشان به مناسبت این روز از مهم‌ترین اخبار امروز بود.

رهبر انقلاب اسلامی سپس در سخنانی، گیاه و درخت را برای هر كشور و مجموعه بشری مایه بركت و آبادانی خواندند و با اشاره به سفارش اسلام به كاشت و نگهداری درختان و همچنین جلوگیری از قطع آن، خاطرنشان كردند: گلایه‌ای كه از مسئولان مرتبط با موضوع درخت و درختكاری وجود دارد، این است كه گاهی صدها درخت در جاهایی كه نباید قطع بشوند، قطع می‌شوند.

انتخاب مجدد آیت الله مهدوی کنی به ریاست مجلس خبرگان رهبری و سخنان ایشان در افتتاحیه این مجلس هم از دیگر اخبار امروز بود.

آیت الله مهدوی کنی طی سخنانی در این مجلس گفت: مردم در انتخابات حضور پیدا می‌کنند چون انقلاب را از آن خودشان می‌دانند و حتما می‌آیند ولی جریانات سیاسی در کشور نیز باید در انتخابات به طریق صحیح عمل کنند و مسئولان نیز رعایت تمام جوانب و جهات را داشته باشند تا انتخابات باشکوه داشته باشد و دشمنان ناامید شوند.

آیت الله علوی گرگانی هم امروز در دیدار جمعی از پرسنل سپاه انصار المهدی گفت: بر اساس آیات قرآن اطاعت از خدا و رسول (ص) مهم‌ترین تکلیف بندگان است و اطاعت از رهبر جامعه اسلامی نیز تداوم همین ولایت‌پذیری است.

آیت الله هادوی تهرانی هم طی مصاحبه‌ای با شفقنا ضمن انتقاد از سبک تبلیغات شیعی گفت: درست است که کتاب می‌نویسیم؛ سایت، مجله، تلویزیون و ابزار داریم و هم‌اکنون در بسیاری از نقاط شیعه در حال معرفی است ولی چرا اکثر علمای غیر شیعی جهان اسلام اطلاعاتی بسیار کم در مورد شیعه دارند؟

حوزه و دیگر اخبار
آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه سراسر کشور از امروز، آغاز نام‌‌نویسی متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قرآن و حدیث و پذیرش رشته تخصصی تبلیغ گرایش حج ویژه برادران و خواهران طلبه از دیگر اخبار امروز بود.

از همایش‌ها و نشست‌ها چه خبر؟
دومین نشست علمی-تخصصی «نقشه راه علوم انسانی اسلامی» به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه، وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگزار خواهد شد.

نشست علمی«ظرفیت‌شناسی علم اصول الفقه برای علوم انسانی» با حضور طلاب، اساتید و دانش‌پژوهان حوزوی، از سوی گروه علمی فلسفه علوم انسانی مجمع عالی حکمت اسلامی، در قم برگز ار می‌شود.

نشست تخصصي «بررسی آخرین تحولات قانون مجازات اسلامی» به همت مركز تحقيقات اسلامي مجلس با حضور مدیر کل اداره تدوین قوانین قوه قضائیه در مركز آموزش قوه قضائيه در قم برگزار می‌شود.

دومین مجمع انجمن فقه و حقوق اسلامی با موضوع «رویکردهای بین‌المللی فقه شیعه» در قم برگزار می‌شود.

حوزه و اخبار نشر
جلد دوم «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهد(ع)» به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  منتشر شد.

مدیر گروه ارزیابی آثار پژوهشی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) از انتشار کتاب چیستی، چرایی و چگونگی «غنا وموسیقی از دیدگاه فقه امامیه و اهل سنت» خبر داد.

کتاب «قرارداد اختیار معامله (بررسی حقوقی و فقهی)» به قلم جواد حسین‌زاده از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

شصت و ششمین شماره «فصلنامه علمی پژوهشی قبسات» به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

فردا با مجموعه خبری چهارشنبه با ما همراه باشید…

عکس:‌ رسا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.