››  
Doa-Akharinha

این روزها شرایط حساس کشور و تهدیدهای فراروی انقلاب و نظام اسلامی باعث شده مراجع و بزرگان حوزه بیش از پیش با حضور در صحنه و ارائه ارشادات خود سعی در بهبود اوضاع داشته باشند.

در همین راستا آیت الله نوری همدانی در دیدار با کارکنان وزارت دفاع با تشریح دلایل ایستادگی رهبری انقلاب در برابر دشمنان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در اثر قرن‌ها مبارزه صالحان با اهل باطل به دست آمده و باید توجه داشت که این میراث ارزشمند نباید به سادگی از دست برود.

آیت الله جوادی آملی هم در ادامه سخنان روزهای گذشته خود مبنی بر تبیین وظیفه مدیران و مسئولان بر تأمین شرایط مناسب زندگی برای مردم، امروز با نگاهی متفاوت و با زاویه‌ای نو، از وظیفه مردم بر تحمل سختی‌ها و مشکلات و قناعت سخن گفت.

ایشان با تبیین مختصات زندگی دینی تأکید کرد: اگر دین در زندگی ما بیاید راحت هستیم، نه از گرانی می‌رنجیم نه از تحریم، چون خدا دارد ما را اداره می‌کند، به واقع اگر باور کردیم که همه عالم پیش خدا روزی دارند، شرق و غرب عالم بخواهند ایران را تحریم کنند اثر ندارد. مگر آنها رازقند؟

آیت الله جوادی آملی در دیدار دیگری که با امام جمعه شیراز داشتند در انتقاد از کسانی که از مکتب ایرانی و ایرانیت منهای اسلام سخن می‌گویند گفت: ما باید بدانیم درست است ایران وطن ماست و ما به این وطن علاقه‌مندیم حبّ وطن هم از ایمان است و بر ما واجب است که از این سرزمین دفاع کنیم و اگر کسی درباره دفاع از سرزمینش کشته بشود، شهید است و این را هم دین ماست که به ما می‌گوید، اما ایران منهای اسلام خطرات زیادی را به یاد دارد.

در همین زمینه آیت الله علوی گرگانی هم در دیدار جمعی از مسئولین سپاه به ریشه‌یابی علل مشکلات کنونی کشور پرداخته و بیان داشت: ریشه بسیاری از مشکلات جامعه ما به خاطر عدم پایبندی به اعتقادات است، اگر اعتقادات درست شود، همه مشکلات حل خواهد شد.

 

برگزارشدن همایش «درمانگری مذهبی» با حضور اساتید و فضلای حوزه و تأکید کارشناسان این همایش بر کارآمدی درمانگری مذهبی در درمان‌های روان‌شناسی امروز خبر دیگر روز گذشته بود.

 

تدوین نخستین درسنامه حفظ کل نهج البلاغه و آغاز ثبت‌نام كارگاه‌های تقريرنويسی درس خارج حوزه علميه خراسان اخبار درس و مدرسه‌های حوزه را در این روز تشکیل می‌داد.

 

تدوین نرم‌افزار جامع آثار علامه طباطبایی و بازنشر کتاب «دعا عامل پیشرفت یا رکود؟» پس از ۴۰ سال اخبار قابل ذکر حوزه نشر در این روز هستند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.