››  
gheraati-001

روزی که گذشت روز شلوغی به لحاظ اخبار و گزارش‌های نشست‌ها، همایش‌ها و دوره‌های آموزشی بود. در این روز از اخبار سخنان و دیدارهای مراجع و بزرگان حوزه خبر زیادی نبود.

♦ سخنان آیت‌الله علوی گرگانی در خصوص ارائه برنامه‌ای جامع از سوی سازمان تبلیغات برای جلسات عزاداری، مداحی و شعرخوانی و تلاش برای فرهنگ‌سازی در این زمینه و جلوگیری از تعابیر غلوآمیز یکی از معدود سخنان مراجع در این روز بود.

آیت الله محی الدین حائری شیرازی هم شب گذشته در دیدار برگزار کنندگان و مجریان برگزاری همایش ملی «سبک زندگی اسلامی»، با بیان این‌که رفع مشکلات جامعه با استخراج علوم انسانی از قرآن امکان دارد گفت: ما در استفاده از تجربه غرب در علم‌آموزی مشکلی نداریم، ولی آنچه که نباید اتفاق بیفتد به کارگیری علوم غربی در کشور اسلامی ماست.

سخنان حجت الاسلام محسن قرائتی در زمینه آفت مدرک‌گرایی در حوزه هم آخرین خبر از سخنان بزرگان و مراجع در امروز بود. او از مدرک‌گرایی به عنوان مشکل اصلی طلاب علوم دینی نام برد و گفت: مدرک‌گرایی راهی منحرف و پوچ است و با این تفکر، نجات جامعه میسر نمی‌شود.

♦ دسترسی مقلدان آیت الله مکارم شیرازی از طریق پیامک به فتاوای ایشان، انتصاب سرپرست جدید معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و برگزاری آئین عمامه‌گذاری طلاب مجتمع عالی آموزش فقه هم‌زمان با عید سعید غدیر دیگر عناوین خبری مهم امروز بود.

♦ خبر برگزار شدن کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و همایش‌ها هم در روز آینده بخش زیادی از اخبار امروز را به خود اختصاص می‌دهد.

برگزاری همایش فقه حکومتی با موضوع «اقتصاد و حکومت»، برگزاری نشست «مبانی حکمی هنر اسلامی»، ۹ آبان ماه در مدرسه اسلامی هنر، دوره آموزشی مشاوره با رویکرد رفتارشناسی در مکتب قرآن و عترت(ع) با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در مدرسه علمیه فیضیه و برگزاری نخستین کارگاه پیوند آسمانی توسط حوزه علمیه تهران ویژه طلاب جوان و خانواده‌های ایشان اهم این خبرها را تشکیل می‌دهد.

♦ امروز همچنین مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز پذیرش مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور هم بار دیگر مهلت نام‌نویسی سومین دوره جشنواره اندیشه جاوید ویژه طلاب و روحانیون سراسر کشور را برای دومین بار تمدید کرد.

♦ در حوزه نشر هم انتشار کتاب بر منبر خاطره دربردارنده ۴۰ خاطره از حضرت آیت‌الله گلپایگانی و انتشار شصت و پنجمین شماره فصلنامه قبسات   اخبار مهم نشر امروز بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.