››  

همچون اغلب اوقات سخنان بزرگان، مراجع و شخصیت‌های برجسته حوزوی در صدر اخبار جمعه و شنبه خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری حوزوی بود.

♦ آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای جامعه مدرسین که در بیت وی برگزار شد ضمن تأکید بر تقویت بعد بین المللی جامعه مدرسین گفت: جامعه‌ مدرسین باید عَلَم اتحاد و حرکت را در حوزه بلند کند.

آیت الله یزدی نیز در این جلسه با بیان این‌كه جامعه مدرسین پس از پیروزی انقلاب در فراز و نشیب‌ها همه‌جا پشت سر امام (ره) و رهبری حضور داشته است، گفت: جامعه مدرسین در کنار مراجع عظام رهنمودهای آن‌ها را مورد توجه قرار داد و تا امروز سعی کرده به هیچ جایی غیر از حوزه وابستگی نداشته باشد و در حقیقت یک نهاد حوزوی و نهاد علمی، سیاسی است.

آیت الله یزدی: جامعه مدرسین در حقیقت یک نهاد حوزوی و نهاد علمی، سیاسی است.

آیت الله جوادی آملی هم در درس اخلاق هفتگی خود که هم‌زمان با شروع ماه محرم و در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد به تبیین وظیفه شیعیان در این ایام پرداخته و گفت: عزاداری برای امام حسین (ع) باید معقول و خردمدار باشد. اين‌ها به گردن ما حقّ حيات دارند، ما را زنده كردند و ما باید شبانه‌روز شاكر باشيم.

آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه هم در گفت‌وگویی با خبرگزاری حوزه گفت: یکی از اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به غزه منحرف کردن اذهان جهانیان از حوادث سوریه است تا بتوانند از غفلت ایجاد شده اهداف خود را در آن کشور پیاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی نیز در مراسم ورودیه ماه محرم در جمع طلاب مدارس علمیه گرگان گفت: طلاب و روحانیون باید حرف‌ها و استدلالات خود را بر مبنای قرآن کریم به جامعه ارائه کنندتا شاهد اثر پذیری باشند.

آیت الله جوادی آملی: عزاداری برای امام حسین (ع) باید معقول و خردمدار باشد اينها به گردن ما حقّ حيات دارند ما را زنده كردند. ما شبانه‌روز بايد شاكر باشيم.

آیت الله ممدوحی هم با اشاره به ثمرات و برکات ارتباط علما و مراجع قم و نجف، گفت: چنین سفرهایی اتحاد بین این دو قدرت را به دشمنان نشان می‌دهد و موجب رشد و تعالی حوزه‌های مذکور خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف هم تجاوز رژیم اسرائیل به غزه با چراغ سبز آمریکا را محکوم کرده، گفت: دوران سکوت در برابر صهیونیست‌ها به سرآمده.

♦ از دیگر سرخط‌های خبری مهم امروز می‌توان به آغاز مراسم عزاداری حسینی در بیوت مراجع، تجلیل از  آیت‌ الله سبحانی و آیت‌ الله قزوینی به عنوان پژوهشگران برتر قرآنی در دومین دوره تجلیل از ناشران و پژوهشگران حوزه قرآن و عترت، اعلام حمایت جمعی از اساتید حوزه علمیه قم از بیانات رهبری و آغاز طرح ملی «بوی سیب» برای انتخاب خادمان حسينی در فضای مجازی اشاره کرد.

♦ برگزاری نشست «نقش یهود در واقعه کربلا» در مؤسسه موعود، هم‌اندیشی تخصصی عرفان اهل بیت در مؤسسه دائرة المعارف شیعی و آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه یکم دی توسط معاونت تهذیب عناوین نشست‌ها و برنامه‌های مهم مطرح شده در امروز بود.

♦ در حوزه نشر هم انتشار کتاب «محی الدین الهی قمشه‌ای، حکیم معرفت و محبت» و کتاب «اسلام، آخرین دین مُنزل الهی» دو سرخط مهم خبری بود.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.