››  
ka’bi-neveshteh

سخنان آیات جوادی آملی و نوری همدانی درباره جنگ غزه، مخالفت آیت الله کعبی با طرح قانون اصلاح انتخابات، تکذیب خبر به کما رفتن آیت الله تهرانی، اخبار پذیرش دوره دکتری تعدادی از دانشگاه‌ها و اخبار نشست‌ها و در آخر سرخط‌های حوزه نشر، مجموعه اخبار دوشنبه را تشکیل می‌دهد.

♦ همچون همیشه مجموعه خبری «حوزه در روزی که گذشت» را با مرور سرخط‌های خبری سخنان مراجع و شخصیت‌های حوزوی آغاز می‌کنیم.

آیت الله نوری همدانی شکست صهیونیست‌ها در جنگ هشت روزه از نیروهای مقاومت را نشانه قدرت اسلام دانست و فرهنگ جهاد، شهادت و ظلم‌ستیزی را برگرفته از تعالیم دین مبین اسلام ارزیابی کرد.

آیت الله جوادی آملی هم در ادامه جلسه تفسیر خود در مسجد اعظم  گفت: باید در منبرها به مردم بگویید که حسین بن علی (سلام الله علیهما) به مردم گفت همان طور که جدم به مکه رفت و گفت حج را از من یاد بگیرید، الآن شهادت را از من یاد بگیرید. یکی از بر کات آن جریان غزه است. او برای جهان پیام داد. اینکه در قتلگاه فرمود: «إن لم یکن لکم دین فکونوا أحرارا فی دنیاکم» به شیعه و سنی و یهودی و مسیحی گفته است.

آیت‌الله علوی گرگانی نیز در دیدار جمعی از نیروهای سپاه پاسداران بر ضرورت خدمت صادقانه مسئولان برای پیشرفت کشور تأکید کرد و گفت: هدف مسئولان و خدمتگزاران به نظام باید رضایت خدا و اهل بیت (ع) باشد و مسئولان بدانند با خدمت صادقانه به نظام قلب امام زمان (عج)، رهبری و مراجع تقلید را شاد خواهند کرد.

آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در گفت‌وگو با رسا طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را محدود کننده اختیارات قانونی شورای نگهبان دانست و گفت: این طرح به صورت واضح با اصل ۱۱۵ قانون اساسی مغایرت دارد.

آغاز پذیرش دوره دکتری جامعةالمصطفی، پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع دکتری در دانشگاه مفید و پذیرش دانش‌پژوه سطح ۳ در مرکز تخصصی نهج‌البلاغه تعدادی از اخبار آموزشی امروز است.

تکذیب خبر به کما رفتن آیت الله مجتبی تهرانی، مجموعه دیدارهای نماینده ولی فقیه در سپاه با مراجع و علما قم و دیدار مدیر کل تبليغات اسلامی قم با آيت‌الله صافی دیگر عناوین مهم خبری امروز بود.

♦ آغاز پذیرش دوره دکتری جامعةالمصطفی، پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع دکتری در دانشگاه مفید، پذیرش دانش‌پژوه سطح ۳ در مرکز تخصصی نهج‌البلاغه، اعلام ۱۷ آذر ماه به عنوان زمان برگزاری آزمون ورودی تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران و تدوین نظام جامع پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران مجموعه اخبار آموزشی و پژوهشی امروز را تشکیل می‌دهد.

♦ برگزاری: نشست علمی «تأثیر آراء معرفتی متفکران اسلامی بر تفکر غرب»  ۱۳ آذر ماه، اعلام خبر برگزاری جشنواره علمی فرهنگی مرحوم آیت‌الله قاضی خرم‌آبادی طی سال آینده، و برگزاری همایش ملی مدارس امین در قم با حضور مدیر حوزه‌های علمیه دیگر عناوین خبری امروز را می‌ساخت.

خبر به کما رفتن آیت الله مجتبی تهرانی تکذیب شد

♦ انتشارکتاب‌های:
موسوعه کلمات امام مهدی (عج) توسط موسسه امام هادی (ع)،
آشنایی با اقتصاد اسلامی تألیف جواد ایروانی به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی،
جلد هشتم «تفسیر ساختاری قرآن کریم» به همت اداره کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی،
«پیام‌آوران تاریکی» جهت آموزش روحانیون مستقر کل کشور از سوی پژوهشکده با قرالعلوم‌ (ع)
و نخستین شماره فصلنامه تخصصی «اخلاق وحیانی» به همت پژوهشکده علوم وحیانی معارج وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء
مجموعه خبرهای حوزه نشر امروز را ساخته است.

عکس: رسا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.