››  

فضای رسانه ای اخبار حوزوی در روز گذشته بیش از هر چیز تحت تاثیر انتقادات مراجع قم از دولت و نحوه مدیریت فرهنگی و اقتصادی کشور و گرانی های اخیر بود.

در ادامه سخنان روز گذشته آیت الله نوری همدانی در مورد دلایل تیره گی روابط دولت و حوزه و عدم مدیریت صحیح اقتصادی کشور برای مبارزه با گرانی ها، روز گذشته آیت الله مکارم شیرازی در سخنان خود با خطاب قرار دادن دولت، مجلس وکارشناسان اقتصادی ضمن انتقاد شدید از گرانی های اخیر و کاهش ارزش پول ملی به نصف، خواستار کنترل و مدیریت این شرایط برای بهبود شرایط اقتصادی مردم شد.

 

واکنش ها در برابر اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص) هم همچنان بخش قابل توجهی از اخبار حوزه ها را تشکیل می دهند.

دعوت آیت الله مهدوی کنی از روحانیت و اقشار مختلف مردم برای شرکت در تجمع روز شنبه میدان فلسطین، پیشنهاد آیت الله نوری همدانی مبنی بر بستن سفارتخانه های ایالات متحده در کشورهای اسلامی، در پاسخ به این اهانت و برگزاری همایش «لبیک یا رسول الله» در مسجد اعظم با حضور طلاب پاکستانی بخشی از این واکنش ها بود.

 

اخبار مربوط به برگزاری دروس حوزه هم در آغاز سال تحصیلی جدید بخش قابل توجهی از خبرها را تشکیل می دهد.

پیشنهاد راه اندازی درس «ادعیه معصومین (ع)» و دسته بندی موضوعی ادعیه در حوزه ها توسط آیت الله موحد ابطحی، برگزاری دروس خارج ولایت فقیه و فقه نظام اقتصادی در موسسه امام خمینی (ره) و پخش زنده دروس خارج حوزه خراسان در پایگاه ارتباط شیعی اخبار این بخش را شامل می شود.

 

 از سرخط های مهم خبری دیگر امروز رایزنی های میرتاج الدینی، نماینده رئیس جمهور در امور روحانیت در راستای تلطیف رابطه دولت، حوزه و مراجع ، آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه باقرالعلوم و پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت برادر آیت الله کریمی را می توان نام برد.

 

در حوزه نشر هم انتشار لوح فشرده مجموعه آثار آیت الله مظاهری خبر قابل ذکر امروز بود.

 

 

 

 

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.