››  
yazdi-neveshteh

آیت الله یزدی،‌ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

♦ سه‌شنبه و سخنان مراجع و بزرگان حوزه
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار فرماندهان انتظامی شرکت‌کننده در طرح تعالی بصیرت، امنیت را مهم‌ترین مسئله در جوامع بشری دانسته و تصریح کرد: تا امنیت وجود نداشته باشد، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد؛ در حقیقت امنیت بستر تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

آیت الله سبحانی در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری المپیاد بین المللی قرآن و حدیث جامعة المصطفی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه در زمینه تبلیغ دین اسلام گفت: اگر تاریخ حوزه را در قبل از انقلاب و پس از آن با هم مقایسه کنید، خواهید دید که به برکت انقلاب اسلامی، حوزه از نظر تبلیغ دین اسلام و و آموزه‌های اهل بیت (ع) در جهان، پیشرفت بسیاری کرده است.

تا امنیت وجود نداشته باشد، هیچ کاری نمی‌توان انجام داد؛ در حقیقت امنیت بستر تمام فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است.

آیت‌ الله نوری‌ همدانی، ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه در رده‌های مختلف، با اشاره به دروغگویی غربی‌ها در مواجه با حقوق بشر و کشتار انسان‌ها اظهار داشت: برای چند دانش‌آموز، گریه‌های دروغین مسئولان آمریکایی سرازیر می‌شود و اشک‌ تمساح می‌ریزند اما بدانند که مردم گریه دروغ و راست را می‌فهمند، چرا که جان کودکان و بچه‌ها در افغانستان، عراق، بحرین و سوریه برای غربی‌ها هیچ ارزشی ندارد.

آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین در مراسم تودیع و معارفه معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، جامعه مدرسین حوزه علمیه را نه یک حزب بلکه تشکل سیاسی علمی برجسته و نهادی مقدس خواند و از خدمات، تلاش‌ها و فعالیت‌های آیت الله کعبی در معاونت «جامعه و نظام» جامعه مدرسین قدردانی کرد.

برای چند دانش‌آموز، گریه‌های دروغین مسئولان آمریکایی سرازیر می‌شود و اشک‌ تمساح می‌ریزند اما بدانند که مردم گریه دروغ و راست را می‌فهمند.

حجت الاسلام بنایی، مشاور رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در ‌تحول علوم انسانی جای هیچ گونه مسامحه‌کاری نیست گفت: مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ تحول علوم انسانی برآورده نشده است و ضرورت روز افزون این تحول، جای هیچ گونه توجیه و مسامحه‌کاری را باقی نگذاشته است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در نشست هم‌اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه‌های استان قم با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اگر ما بخواهیم این وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه در سطح کشور عملی شود و تحقق پیدا کند نقطه آغازین می‌تواند از قم باشد.

پذیرش دانشجوی طلبه در دانشگاه تهران، انتصاب مدیر جدید سنجش و پذیرش حوزه‌های خواهران و رونمایی از سامانه پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران دیگر اخبار امروز حوزه را تشکیل می‌دهند.

♦ از نشست‌ها و همایش‌ها چه خبر؟
هفتمین همایش سالانه استادان سطح عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم، فردا با سخنرانی حضرت آیت‌ الله جوادی آملی در قم برگزار می‌شود.

اگر ما بخواهیم این وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه در سطح کشور عملی شود و تحقق پیدا کند نقطه آغازین می‌تواند از قم باشد.

نشست هم‌اندیشی رؤسای دانشگاه‌های استان قم با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و استاندار قم برگزار شد.

هم‌زمان با هفته پژوهش کرسی آزاداندیشی با عنوان «سبک زندگی از دیدگاه اسلام و غرب» با حضور طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه نقده برگزار شد.

♦ حوزه و بازار نشر
نخستین شماره فصلنامه تخصصی اسلام‌پژوهان به همت مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) منتشر شد.

عکس:‌ رسا

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.