››  
Welayat-Faghih

در ۲۴ ساعت گذشته دیدارها و سخنان مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه همچون همیشه در صدر اخبار حوزه‌های علمیه قرار داشت.

آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه همه باید انقلاب اسلامی را در برابر فتنه‌ها و آسیب‌ها محافظت کنیم، گفت: برای حفظ دستاوردهای انقلاب باید ابتدا آن‌ها را بشناسیم؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب تأسیس نظامی ولایی است. این تنها شکلی از حکومت است که اسلام قبول دارد.

آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار جمعی از طلاب ایلام با اشاره به نقش طلاب در هدایت و راهنمایی جامعه بر تحصیل علم و تقوا از سوی روحانیت و مشهود بودن زی طلبگی در رفتار روحانیت تاکید کرد.

آیت الله جوادی آملی هم در  درس تفسیر خود در مسجد اعظم، پیروزی حق و شکست باطل در هر مقطع تاریخی را یک اصل کلی دانست.

در همین راستا حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی  در جمع زائران و مجاوران اباعبدالله الحسین علیه السلام با اشاره به مشکلات اقتصادی به وجود آمده در کشور و بررسی راهکارهای موجود در این زمینه، صبوری کردن مردم در برابر مشکلات را خواستار شد.

 

از عناوین دیگر خبری امروز برگزاری دومین تجمع طلاب و روحانیون حوزه قم در اعتراض به اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) متمرکز بود.

 

تمدید نام‌نویسی روحانیان کاروان‌های عمره و عتبات تا روز هجدهم مهر ماه، برگزاری  آزمون ورودی موسسه آموزش عالی تربیت و اخلاق در روز بیست و یک مهر ماه و نقد فیلم «یک سطر واقعیت» با حضور طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران در بیست و ششم مهرماه سرخط‌های دیگر خبری امروز بود.

 

خبر انتشار تمبر یادبود علما و مراجع تقلید، انتشار کتابنامه نماز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، معرفی نسخه دیجیتالی کتاب  «عبقات‌الانوار فی امامة الائمة‌الاطهار» و معرفی نرم‌افزار تخصصی «دراية النور» اخبار نشر امروز را تشکیل می‌دهد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.