››  

اخبار ۲۴ ساعت گذشته حوزه و حوزویان موضوعات متنوعی را در بر می‌گیرد.

♦ سخنان دو تن از مراجع در زمینه مباحث مطرح در منابر و انتقادات ایشان در صدر اخبار این روز قرار داشت. در این زمینه آیت الله علوی گرگانی با انتقاد از مباحث مطرح شده توسط برخی منبری‌ها گفت: برخی از منبری‌ها گاهی معجزاتی را از اولیاء و اهل بیت (ع) بازگو می‌کنند که ظرفیت هضم آن در جامعه امروز وجود ندارد و ممکن است موجب عناد افراد شود.

آیت الله نوری همدانی هم تبلیغ دین را وظیفه همه طلاب و نوعی جهاد دانست و با بیان این‌که تبلیغ در حقیقت مبارزه با تهاجمات گسترده دشمنان اسلام در همه عرصه‌هاست، از بیان برخی مطالب سست، ضعیف و خرافی در منابر انتقاد کرد.

♦ امروز همچنین سخنان بزرگان حوزه درباره مسائل روز جامعه بخش دیگری از اخبار را تشکیل می‌داد.

آیت الله حائری شیرازی در سخنانی خواستار مراقبت والدین نسبت به نفوذ افکار التقاطی غرب در کانون خانواده شد و گفت: امروز فضای مجازی ظرفی است که مایه‌های کفر را وارد خانه می‌کند، توجه به تربیت دینی فرزندان راه را بر فرصت‌طلبانی که می‌خواهند با ترویج عرفان‌های نوظهور، جوانان ایرانی را منحرف کنند، خواهد بست.

حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم نیز با انتقاد از برخی همایش‌های مذهبی،  هزینه‌های اضافی و اسراف کردن در این همایش‌ها را باعث نتیجه عکس دانست و گفت: اجرای برنامه‌ها و همایش‌ها باید در راستای احیای امر و پیام‌آور فرهنگ ناب اهل بیت(ع) و تبلیغ ولایت باشد.

امروز همچنین حجت الاسلام اعرافی طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان قم با اشاره به تمدن‌ساز بودن دین اسلام گفت: باید از ظرفیت‌های فراوان این دین در راستای تغییر و تحول در سبک‌های زندگی همگام با ارزش‌های اخلاقی و معارفی بهره برد.

♦ خبر سفر قریب الوقوع آیت الله نوری همدانی به نجف اشرف و عتبات عالیات و برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله ملک حسینی در قم از عناوین خبری مهم دیگر سه‌شنبه بود.

♦ در قسمت همایش‌ها، نشست‌ها و جشنواره‌ها دوشنبه و سه‌شنبه روزهای شلوغی برای حوزه بودند.

آغاز به کار  نخستین همایش بین‌المللی غدیر در نجف اشرف، برگزاری نشست علمی جایگاه، تفکرات و اندیشه‌های علمی تشیع در قم، برگزاری نشست «آموزش مجازی و معنویت‌های نوظهور» در تاریخ ۱۸ آبان در قم، برگزاری  همایش محی‌الدین الهی قمشه‌ای، حکیم معرفت و محبت به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بخشی از این عناوین خبری بود.

♦ در حوزه نشر هم انتشار کتابنامه آفتاب هشتم و انتشار گزیده اصول کافی سرخط‌های مهم خبری را تشکیل می‌داد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.