››  

فضای خبری روز گذشته حوزه همچون روزهای گذشته تحت تأثیر نزدیک شدن به ایام محرم و ایام تبلیغ بود.

♦ آیت الله وحید خراسانی در درس خارج خود که با حضور انبوه طلاب در مسجد اعظم برگزار می‌شد با اشاره به وظایف اصلی مبلغان تأکید کرد: اگر در این مسیر کوتاهی کرده و راحتی را انتخاب کنید، حسرت خواهید خورد و دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت.

آیت الله مکارم شیرازی نیز در درس خارج خود  توصیه‌های مهمی به مبلغان محرم ارائه کرد و گفت: مجالس امام حسین(ع) و محافل دینی، مجالس تبلیغات انتخاباتی نیست و مبلغان باید مراقب باشند و اجازه سوء استفاده ندهند.

ایشان با اشاره به مشکلات اجتماعی گفت:امسال نیاز به تبلیغ بیش از هر سال دیگری است؛ چرا که مفاسد اخلاقی زیاد شده و آثار آن نیز نمایان است که می‌توان به افزایش پرونده‌های اختلافات، طلاق و امثال این‌ها اشاره کرد.

ایشان با تأکید بر این‌که مبلغان باید در تبلیغات خود کوشا باشند، هیچ گاه بی‌مطالعه منبر نروند و هر روز مطلب و روایات تازه برای مردم بیان کنند، خطاب به آنان تصریح کرد: مراقب باشید مجالس دینی و عزاداری تبدیل به مجالس سیاسی خاص و تبلیغات انتخاباتی نشود.
♦ آیت الله حائری شیرازی هم در گفت‌وگویی با رجانیوز به تبیین زندگی اسلامی پرداخته و گفت: اگر سبک زندگی اسلامی شود، دیگر اختلاف طبقاتی نخواهیم داشت. وقتی اختلاف طبقاتی نداریم، دیگر لازم نیست با آگاهی طبقه‎های مختلف مبارزه شود چون چنین وضعی پیدا می‎کند در نتیجه مردم آگاه‎تر می‎شوند و نظام اجتماعی ما پایدارتر می‎شود، چون عدالت در آن وجود دارد، آگاهی و سواد به نفع جامعه است، رشد و توسعه با هم صورت می‎گیرد، نتیجه این می‎شود که نیرو دیگر صرف بی‎حس کردن، خاموش کردن و بی‎خبر گذاشتن نمی‎شود.

♦ امروز همچنین سفر چند روزه آیت الله نوری همدانی به نجف اشرف و عتبات عالیات آغاز شد. آیت الله نوری همدانی به جهت زیارت اماکن مقدسه و بازدید از حوزه علمیه نجف به عراق سفر کرده‌ است.

♦ راه‌اندازی مرکز آموزش مجازی دانشگاه ادیان و مذاهب و نام‌نویسی علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های این مرکز از آذرماه خبر دیگر امروز بود.

♦ بخش زیادی از اخبار روز گذشته و امروز حوزه‌ها به خبر برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها و برنامه‌های مختلف اختصاص داشت.

همایش بزرگ مبلغین محرم، در مدرسه فیضیه و همایش«طلبه عصر انقلاب اسلامی»، در مدرسه علمیه معصومیه دو همایشی هستند که فردا صبح و عصر برگزار خواهند شد.

یک شنبه ۲۱ آبان ماه، ‌ساعت ۱۳،  سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه میزبان برگزاری نشست «بررسی راهکارهای حفظ و افزایش ثبات و امنیت کشور» با حضور رئیس نیروی انتظامی خواهد بود.

♦ مرحله کشوری چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و رقابت بانوان طلبه ۱۰ آبان‌ماه به طور هم‌زمان در مدارس علمیه منتخب سرخط‌های خبری قرآنی منتشره در امروز بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.