››  
ayatollah-shobeiri-zanjani

امروز هم مانند روزهای گذشته بیشترین عناوین خبری پایگاه‌های حوزوی حول سخنان مراجع، بزرگان و شخصیت‌های حوزوی متمرکز بود.

♦ آيت‌الله شبيری زنجانی با تأکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی گفت: ريشه همه مسائل در فرهنگ است و هر كس که بخواهد در هر جبهه‌ای فعاليت كند، بايد مبنای فرهنگی داشته باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی هم طی پیامی توصیه‌های مهمی به عزاداران حسینی به مناسبت ماه محرم ارائه و تأکید کرد: آمیختن خرافات و کارهاى موهن مانند قمه‌زنى و امثال آن بهانه‌هایی است که دشمن را شاد مى‌کند و از آن بهره‌بردارى مى‌کند. باید همه عزیزان به هوش باشند.

وی همچنین در دیدار فرمانده نیروی انتظامی تلاش‌های این نیرو در ایجاد امنیت کامل در کشور را ستود.

امروز همچنین آیت‌الله ممدوحی در دیدار فرمانده سازمان بسیج بر لزوم تقویت هر چه بیشتر حلقه‌های صالحین بسیج با روحانیت و اساتید حوزه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز  با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: باید از ظرفیت بانوان در اعتلای کلمه توحید حداکثر استفاده را بنماییم.

حجت الاسلام آشتیانی هم در گردهمایی شوراهای امربه معروف و نهی از منکر اصناف قم با بیان این‌که آمران به معروف و ناهیان از منکر از نیاکان و پاکان جامعه هستند، گفت: منبری‌ها باید به فرهنگ‌سازی امر به معروف و نهی از منکر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امروز آیت الله کعبی نیز طی سخنانی در گردهمایی طلاب و روحانیان استان مرکزی تفسیر استقلال حوزه به بی‌تفاوتی نسبت به مسائل نظام را نادرست خواند و با بیان این‌که تضعیف نظام به هر شکل ممکن از بزرگ‌ترین منکرات است، گفت: حوزه بیش از همه برای حفظ انقلاب اسلامی مسئول است و باید رسالت خود را در قبال نظام انجام دهد.

♦ امروز همچنین مسئولین بخش‌های مختلف کشور سخنانی قابل توجه در مورد حوزه‌ها داشتند.

دکتر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: مبلغان روحانی از ظرفیت‌ ماه محرم جهت طرح مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی بهره بگیرند.

سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز گفت: فعالیت گروه‌های صالحین بسیج برکات و دستاوردهای بسیاری به همراه داشته است و روحانیت متصدی هدایت و جهت‌دهی به بسیجیان است.

معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور هم در سخنانی حمایت از مؤسسه‌ها و دانشگاه‌های حوزوی را از اهداف وزارت علوم دانست.

♦ سفر آیت الله نوری همدانی به عراق هم کماکان ادامه دارد و امروز در ادامه این سفر، جمع کثیری از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه نجف اشرف با حضور در محل استقرار آیت‌الله نوری همدانی در نجف اشرف با ایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

آیت‌الله نوری همدانی همچنین امروز با حضور در مسجد کوفه در این مسجد به راز و نیاز پرداختند.

♦ آغاز نام‌نویسی دادگستری خوزستان از طلاب علاقه‌مند به قضاوت، فراخوان همایش بین‌المللی ادیان توحیدی، کارگاه آموزشی پایان‌نامه و مقاله‌نویسی ویژه طلاب جامعةالزهرا و کنگره امام مهدی (عج) و آینده جهان با مشارکت حوزه های علمیه نجف و قم نیز سرخط‌های اخبار رویدادهای پیش روی حوزه را تشکیل می‌دهد.

♦ حوزه نشر هم امروز شاهد انتشار دو کتاب الحسین منهج الاصلاح و التغییر نوشته خطیب جمعه قطیف عربستان درباره نهضت امام حسین (ع) و بیداری اسلامی و کتاب زیارت عاشورا و آثار شگفت در شرح زیارت عاشورا و به قلم آیت‌الله سید علی موحد ابطحی اصفهانی بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.