››  

سخنان مراجع، بزرگان و شخصیت‌های شناخته شده حوزه‌ها در صدر اخبار ساعات گذشته قرار داشت. انتقاد از شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور موضوع اصلی این صحبت‌ها بود.

♦ آیت‌الله جوادی آملی در بیاناتی که در جمع مبلغان نخبه و برتر کشور ایراد شد با انتقاد از شرایط جامعه و دینداری کشور گفت: خدایی که کمک کرد ایران اسلامی با نفت ۸ دلاری اداره شود، امروز هم همان خدا وجود دارد؛ متأسفانه بسیاری از ما اسلامی حرف می‌زنیم، اما قارونی فکر می‌کنیم.

آیت الله موسوی اردبیلی هم طی سخنانی در دیدار  فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد شدید از شرایط کشور و فشار بر مردم گفت: این مملکت خیلی کار می‌خواهد، فردا ایام انتخابات است با چه رویی می‌خواهیم به مردم بگوییم که در انتخابات شرکت کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی نیز در نشست مبلغان نخبه و برتر کشور با اشاره به این که امروز یکی از رسالت‌های مهم حوزه، تبلیغ دین است، ادامه داد: متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های روحانیت و دستگاه‌های فرهنگی، وضع فرهنگ عمومی خوب نیست، به خصوص در شهرهای بزرگ مشکلاتی وجود دارد که این مسائل وظیفه نهاد روحانیت و مراکز تبلیغی را سنگین‌تر می‌کند.

سفر فرمانده نیروی انتظامی به قم و دیدار وی با علما و مراجع و بازدید از برخی مؤسسات فرهنگی نیز بخشی از اخبار مهم امروز را به خود اختصاص داده بود.

♦ ادامه سفر آیت الله نوری همدانی به عراق و برنامه‌ها و سخنان ایشان در این سفر همچنان بخش مهمی از اخبار را تشکیل می‌دهد.

نامه جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه خراسان به مقام معظم رهبری، و اعلام آمادگی برای اجرایی کردن مطالبات ایشان به ویژه رهنمودهای ایشان در جمع طلاب و روحانیان خراسان شمالی و محکومیت جدایی دین از سیاست نیز از سرخط‌های مهم خبری امروز بود.

♦ اعلام ابتدای آذر ماه به عنوان زمان نام‌نویسی اعزام طلاب به عمره مفرده و اعتراض شدید شورای اسلامی علمای بحرین به سلب تابعیت علما و انقلابیون این کشور نیز از عناوین دیگر خبری امروز بود.

♦ برگزاری مسابقه سیره خاتم ویژه حوزویان، برگزاری سومین گردهمایی اعضای هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در تاریخ ۲۴ آبان ماه، برگزاری کارگاه آموزشی تلبس در حوزه علمیه تهران در ۳۰ آذر ماه، نشست علمی «مرزهای دانش در قرآن و اقتصاد» ۲۲ آبان ۹۱ از نشست‌ها و برنامه‌های پیش‌روی حوزه بود.

♦ نشست حقوق رسانه‌ای از نگاه دین، نشست تخصصی مهندسی فرهنگی با تأکید بر سبک زندگی و همایش علمی تبلیغی «راویان عاشورایی» از مجموعه نشست‌های برگزار شده در ساعات گذشته بود.

♦ در حوزه نشر هم انتشار نرم‌افزار کاروان آفتاب به مناسبت ماه محرم از سوی پژوهشکده‌ علوم و معارف حدیث و انتشار کتاب شرح حال و خاطرات مرحوم آیت الله عمید زنجانی سرخط‌های مهم خبری را تشکیل می‌داد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.