››  

♦ روزهای گذشته حوزه و مراجع روزهای پرکار و شلوغی را پشت سر گذاشتند. تلاش   مراجع و بزرگان حوزه در راستای بهبود اوضاع کشور و رساندن ندای خیرخواهی خود به گوش مسئولان و به خصوص دولت ابعاد تازه‌تری پیدا کرد.

نشست مشترک آیات مکارم‌ شیرازی، صافی‌گلپایگانی و شبیری زنجانی جهت بررسی مشکلات اقتصادی و فرهنگی کشور و بیانیه مشترک آنان مبنی بر توصیه مسئولان به مبارزه با گرانی و تورم و صیانت از اخلاق و فرهنگ جامعه مهم‌ترین خبر ساعت‌های گذشته حوزه بود.

سخنان آیت الله مؤمن در جمع مسئولان و کارکنان سپاه علی ابن ابی‌طالب(ع) نیز به لزوم آمادگی هرچه بیشتر نیروهای مسلح جهت دفاع از انقلاب و ایجاد هراس در دل دشمنان ناظر بود.

♦ خبر مهم دیگر این روزها دیدار اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس با مراجع و علمای قم بود. در ضمن این دیدارها باز هم دغدغه مراجع مبنی بر بهبود شرایط کشور پیگیری و مطرح شد.

آیت الله نوری همدانی در دیدار اعضای شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت با انتقاد از نابسامانی‌های موجود در بازار ارز، گفت: امروز ارزش پول ملی نسبت به ارزهای خارجی کاهش قابل توجهی داشته که باید گام‌های اساسی در جهت حفظ و ارتقاء ارزش پول ملی برداشته شود.

آیت الله صافی گلپایگانی هم در دیدار اعضای این فراکسیون خواستار ایفای کامل وظایف نظارتی مجلس و پایبندی مسئولان به قانون شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نیز در دیدار اعضای این فراکسیون اهمیت ارتباط مسئولان با مراجع را یادآوری کرده و تأکید کرد: «هرکدام از مسئولان نظام که خود را از ارتباط با مراجع محروم کند، نعمت بزرگی را از دست داده و ضرر خواهد کرد؛ زیرا رهنمودهای مراجع عظام می‌تواند راهگشای حل مشکلات و چراغ راهی برای مسئولان باشد.»

در ادامه این دیدارها آیت الله مکارم شیرازی ضمن انتقاد از کاهش بودجه‌های فرهنگی گفت:«همان طور که باید موضوعات اقتصادی در سرلوحه امور قرار گیرد، مسائل فرهنگی نیز می‌بایست مورد توجه دولتمردان و مجلس باشد.»

♦ خبر دیدارهای رهبر انقلاب در خراسان شمالی هم، همچنان در صدر اخبار حوزه و خبرگزاری‌های حوزوی قرار دارد.

♦ از  اخبار مهم درس و مدارس حوزه در روزهای گذشته جزئیات جدید طرح ساماندهی سطوح عالی حوزه، اعلام  جدول محدوده‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران، معرفی منابع آزمون روحانیون عمره و عتبات و برگزاری کارگاه‌های اسلامی‌سازی مشاوره را می‌توان نام برد.

♦ در حوزه نشر هم انتشار ۸۰ اثر از آیت الله العظمی گلپایگانی توسط مرکز نور و انتشار شماره ۴۹ نشریه تاریخ اسلام به همت دانشگاه باقرالعلوم(ع) سرخط‌های مهم خبری را تشکیل می‌دهند.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.