››  

سخنان مهم رهبر انقلاب در جمع جوانان استان خراسان در موضوع سبک زندگی و تمدن اسلامی و لزوم توجه به مفهوم سبک زندگی برای تحقق تمدن اسلامی و مطالبه ایشان از نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تحقیق و پژوهش بر این موضوع خبر اول امروز را تشکیل می‌دهد.

♦ سخنان مراجع و بزرگان حوزه در نقد شرایط کشور و ارائه راهکار برای برون‌رفت از این شرایط هم در این روزها به پای ثابت اخبار حوزوی تبدیل شده است. نکته جالب در این میان عدم پرداختن اکثر پایگاه‌های سیاسی به این اخبار است. در شرایطی که پایگاه‌های حوزوی هر روز شاهد انتقادات تند  و تیز مراجع، بزرگان و سطوح مختلف حوزه هستند اما در دیگر پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها و رسانه‌ها بازتاب چندانی از این اخبار دیده نمی‌شود.

توصیه‌های آیت الله جوادی آملی برای حل مشکلات کشور، در درس روزانه تفسیر ایشان در موضوع عمل به توصیه‌های دینی، دوری از تفرعن، عالم بی‌عمل نبودن و تواضع در برابر حق از مهم‌ترین این سخنان بود.

از سرخط‌های خبری دیگر در این حوزه می‌توان به سفارش آیت الله علوی گرگانی مبنی بر چنگ زدن به دامان اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) برای حل مشکلات کشور اشاره کرد.

در همین زمینه آیت الله نوری همدانی هم در جمعی از پاسداران با اشاره به جایگاه ولی فقیه در حکومت اسلامی بر اهمیت دفاع شجاعانه از ارزش‌های اسلامی تأکید کرد.

♦ ماجرای «قسم حضرت عباس» مدیر حوزه‌های علمیه و تقاضای ایشان از کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه برای خدمات‌رسانی بیشتر به طلاب هم خبر جالب دیگر امروز بود.

♦ تأکید حجت الاسلام آشتیانی، عضو جامعه مدرسین مبنی بر تمرکززدایی از حوزه در راستای فرامایشات رهبر انقلاب خبر قابل توجه دیگر حوزه در این روز بود.

♦ امروز اما حوزه علمیه شاهد خبر ناگوار رحلت آیت الله محی الدین انواری، نماینده سابق ولی فقیه در مرکز رسیدگی به امور مساجد و نماینده سابق مجلس خبرگان بود. مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

♦ برگزاری نشست علمی روند تحول در حوزه با سخنرانی حجت الاسلام خسروپناه، گزارش از نشست علمی روان‌شناسی اسلامی, امکان‌ها و چالش‌ها و تیپ‌بندی پژوهشی مدارس علمیه خواهران عناوین مهم خبری دیگر حوزه‌ها در ۲۴ ساعت گذشته بود.

♦ حوزه نشر هم امروز با انتشار کتاب شهید مطهری در حدیث دیگران روز نه چندان شلوغی را گذراند.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.