››  

رونق برنامه‌های عزاداری و سفرهای تبلیغی ایام محرم و عزاداری‌ سیدالشهداء (علیه‌السلام)  به وضوح باعث کم‌رونقی برنامه‌های جنبی، همایش‌ها و تعطیلی درس‌های خارج و… در سطح حوزه‌های علمیه شده و همین موضوع باعث انتشار اخبار کمتری نسبت به ایام دیگر سال می‌شود.

♦ حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی، امام جمعه موقت تهران دیشب در مجلس عزاداری امام حسین در مشهد تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد ثبات و آرامش کشور را به هم بزند. خاتمی با اشاره به شرایط کشور گفت: سخن مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و جانشین عام امام زمان(ع) باید فصل‌الخطاب در منازعات باشد. ایران کشوری ولایتمدار است و مردم اجازه آن‌که شخصی به اندازه سر سوزنی زاویه‌دار شود را نخواهند داد.

آیت الله استادی هم در سخنانی که در جمع عزاداران حسینی بیان شد، ضمن ضروری دانستن حمایت از نظام جمهوری اسلامی گفت: کسانی که وابستگی نزدیک به نظام دارند باید مراقب باشند برخورد و رفتارشان به جای حمایت از نظام، به آن ضربه نزند.

آیت الله کعبی هم طی سخنانی با اشاره به موضوع رابطه حوزه نجف و قم اتخاذ موضع مشترک در برابر دشمنان و تقویت بیداری اسلامی را در گرو تقویت ارتباط حوزه‌های علمیه قم و نجف دانست و گفت: روحانیت دارای ظرفیت عظیمی برای نشر معارف اهل بیت در جهان است و تحقق این مهم در گرو تعامل بیشتر دو حوزه است.

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان نیز در سخنان مهمی درجمع عزاداران حسینی لبنان ارسال سلاح به غزه را از اوجب واجبات دانست و نقش ایران و سوریه در پایداری غزه را پررنگ توصیف کرد.

♦ برگزاری مراسم عزاداری در بیوت آیات مکارم شیرازی و سبحانی، تغییر زمان برگزاری آزمون‌های جذب روحانیان عمره، ارسال بیش از ۹۵۰ اثر به همایش کتاب سال حوزه، فراهم شدن امکان مباحثه و مناظره علمی اینترنتی طلاب در مدرسه اینترنتی مدرسه فقاهت و برگزاری گردهمایی ائمه جماعات و مسئولان پایگاه‌های بسیج استان قم دیگر سرخط‌های مهم خبری امروز بود.

♦ حوزه نشر هم امروز شاهد انتشار چهار اثر جدید در حوزه‌های علمیه خواهران شامل «درسنامه تاریخ تشیع»، «درسنامه زندگانی و سیره حضرت زهرا(س)»، «شیوه شیوایی» و «ارتداد» و هفدهمین شماره دوهفته‌نامه روضه با مضامین عاشورایی بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.