››  

شاید بتوان مهمترین خبر روز گذشته حوزه ها را اتمام حجت آیت الله نوری همدانی با اسرائیلی ها در حضورجمعی از نیروهای مسلح عنوان کرد. آیت الله نوری همدانی در این دیدار علت روی آوردن دشمنان به تحریم اقتصادی ایران را ناشی از عجز آنان از رویارویی نظامی و سیاسی با نظام اسلامی دانست و گفت: آنها می دانند که اگر به کشور ما کوچک ترین تعرضی داشته باشند رژیم غاصب صهیونیست به تاریخ خواهد پیوست.

در ادامه انتقادات شدید صریح و ضمنی آیت الله جوادی آملی از دولت و مدیریت اجرایی کشور ایشان  در درس تفسیر خود به تبیین شاخصه و تعریف وزیر در جامعه پرداخت و گفت: وزیر کسی است که وزر و ثقل و بار سنگین مملکت به دوش اوست و اگر چنانچه بار سنگین مملکت را نتواند حمل کند دیگر وزیر نیست.

موج دوم واکنش ها و محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اعظم هم ادامه پیدا کرده و اقشار مختلف مردم از جمله حوزویان همچنان این اقدام موهن را محکوم می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این زمینه با اشاره به اهانت‌ به پیامبر اسلام گفت: این جسارت،  مظلومیت و حقانیت رسول خدا را برای جهانیان آشکارتر کرده و غیرت دینی مسلمانان و آزاد اندیشان دنیا باعث افزایش موج اسلام‌خواهی شده است.

طلاب و اساتید جامعة الزهرا هم در تجمعی باشکوه این اقدام موهن را محکوم کردند.

هشدار آیت الله گرامی نسبت به در دسترس بودن محصولات غیراخلاقی در جامعه در دیدار با مسئولین ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی هنری  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر خبر مهم حوزویان بود.

تدوین آئین نامه نخبگان حوزوی هم خبر دیگری بود که دیروز از قول رئیس بنیاد نخبگان حوزوی استان قم مطرح و خبر از توافقی میان بنیاد نخبگان و حوزه علمیه قم می داد.

در بخش اخبار مدارس و درس ها خبر تدریس نهج البلاغه در مدرسه عالی فیضیه ، معرفی مدیر جدید مدرسه علمیه عالی نواب مشهد و بالاخره اعلام ۱۷ مهرماه به عنوان آخرین مهلت ثبت نام دوره «آشنایی با زیارات معصومین(ع)» اخبار مهم درس و مدرسه را تشکیل می داد.

اعلام فراخوان مقالات کنگره بین المللی ابن شهر آشوب ساروی از طرف پژوهشگاه بین المللی المصطفی و خبر برگزاری نشست علمی «چرا دین؟ چرا اسلام؟ چرا تشیع؟» در روز سه شنبه جاری اخبار مهم نشست ها و همایش ها را تشکیل می دهد.

در حوزه نشر هم  برای اولين‌‌بار شاهد انتشار نسخه ديجيتالی كتاب «عبقات‌الانوار فی امامة الائمة‌الاطهار(ع)» تأليف علامه «ميرحامد حسين» در نرم‌افزار «نورالولايه» به همت محققان مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی بودیم.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد.